Beneficii ascunse ale unui somn bun

Beneficii ascunse ale unui somn bun />

În general organismul are nevoie de aproximativ 8 ore de somn odihnitor pe noapte, dar cantitatea necesară de somn care conferă o stare de odihnă și energie optimă poate varia de la persoană la persoană.

Oboseala din timpul zilei este rezultată în urma lipsei unui somn odihnitor în timpul nopții. Rutina incorectă de somn este factorul principal care duce la un somn de slabă calitate.

Starea de oboseală, iritabilitate si lipsa de atenție sunt des întâlnite în cazul unei nopți nedormite.

Dacă privarea de somn se prelungește, șansele ca unele afecțiuni grave de sănătate să apară. Precum obezitatea, boli cardiovasculare, hipertensiunea, atac cerebral, diabetul și depresia.

1. Iți menții greutatea

Somnul te ajută să-ți menții greutatea, deoarece în timpul somnului organismul tău eliberează mai multă leptină și mai puțina grelină. Leptina este un hormon care iți ține pofta de mâncare în frâu, în timp ce grelina face exact invers, adică iți provoacă foame și iți crește apetitul. Dacă dormi 7-8 ore pe noapte, nu vei avea probleme cu hormonul foamei și iți vei menține greutatea.

2. Ai memorie mai buna

Începi să te plângi că uiți diverse lucruri? Unul dintre motivele care duc la uitare este lipsa somnului. Un studiu întreprins de o universitate prestigioasă din Germania a demonstrat faptul că persoanele care dorm puțin nu se mai concenterază bine și tind să uite ce au făcut sau ce au de făcut în perioada următoare.
în schimb, persoanele care dorm suficient, au o memorie mai bună și se concentrează mai bine.

3. Ești mai puțin stresat

Somnul combate stresul. Nu în totalitate, dar într-o măsură destul de mare. Prin urmare, dacă ești stresat, bea un pahar de lapte cald și culcă-te devreme.

4. Te încarci cu energie pozitiva

Atunci cănd esti ohihnit, ai o energie debordantă și ai chef să întreprinzi numeroase activități. În schimb, dacă nu dormi bine și ai de făcut treburi urgente, cu siguranță iți va fi mult mai greu.

5. Ascute atenţia. Un somn deficitar poate determina ADHD în cazul copiilor, atrag atenţia medicii somnologi. Copiii nu reacţionează la fel ca adulţii în cazul privării de somn. Astfel, în timp ce adulţii sunt somnolenţi, copiii tind să fie hiperactivi. Un studiu din 2009 publicat în revista „Pediatrics“ a relevat faptul că micuţii cu vârste de 7-8 ani care dorm mai puţin de 8 ore pe noapte au tendinţa să fie hiperactivi, neatenţi şi impulsivi.

6. Controlează greutatea. Dacă aveţi de gând să începeţi o dietă, adăugaţi pe listă şi un somn bun, programat mai devreme de miezul nopţii. O cercetare făcută de specialiştii Universităţii din Chicago a arătat că persoanele care se odihneau cum trebuie au pierdut cu 56% mai mult în greutate faţă de acelea care se privau de somn şi care pierdeau masă musculară. Totodată, s-a constatat că aceia care dormeau mai puţin avea o poftă de mâncare mai mare şi îngurgitau mai multe alimente. Somnul şi metabolismul sunt controlate de aceeaşi zonă a creierului, au explicat specialiştii.

7. Reduce stresul. Somnul reduce nivelul de stres şi astfel, organismul are un control mai bun al tensiunii sanguine. Totodată, se crede că somnul influenţează şi nivelul colesterolului, fapt care joacă un rol important în sănătatea inimii.